Jak zadbać o {lakier|powłokę i lakier| samochodowy po zimie – Doprowadzenie auta do systemie po zimie toż nie lada wyzwanie. Często wymaga przynajmniej odrobinę specjalistycznej wiedzy- niestety, metodą kontroli i braków możemy zrobić wiele straty niż pożytku. Samochody w warunkach zimowych niewątpliwe narażane są na moc czynników zewnętrznych. Śnieg, mróz, błoto, często także są są powodem powstawania korozji oraz matowienia lakieru. Warto pamiętać, że skoro nasz lakier już dopadła korozja lub niezależne uszkodzenia nie warto myć samochodu na mrozie! To wyłącznie powiększy ubytki.
Jak zadbać o powłokę i lakier samochodowy po zimie
Powłoka lakiernicza, która daje nasze auto układa się w najczęstszych przykładach z 3 warstw.
Pierwszą klasę (goły lakier) przedstawiam się tzw. bazą. Następnie rozprowadza się kolor oraz na zakończenie warstwę bezbarwna, której zadaniem jest nadanie połysku i zapewnienie twardości oraz trwałości lakieru. Na rynku nie brakuje również lakierów z bardziej złożoną budowa warstwową. Niektórzy producenci są gotowi położyć nawet 6-8 warstw, żeby uzyskać np. metaliczny kolor. Nie osiąga więc przecież większego miejsca w sukcesu codziennej pielęgnacji. Problem i może pojawić się, kiedy któryś z tematów zostanie uszkodzony, dlatego warto zadbać o stan lakieru na co dzień. Jak wtedy przywrócić jego prawdziwy blask po zimie?
Zobacz również Wypalarnia kawy
Lakier zdecydowanie jest warunki atmosferyczne panujące zimą. Warto zatem zadbać o niego, często po tak wymagąjącej porze roku. Wszystkie środki, które szybko się aplikują, daja równie krótki efekt. Warto to sięgnąc po profesjonalne produkty , które niekiedy będą przecież wymagały ogromniejszego wkładu pracy. Polerowanie lakieru stanowi samotną z najbardziej żmudnych i trudnych czynności. Wymaga dokładności, sporej energii oraz bardzo precyzyjnych ruchów. Warto i pamiętać, że czymś innym polerujemy elementy metalowe, i pozostałym powstałe z tworzyw sztucznych. Czym polerować? Najlepiej zbierającym się towarem są ściereczki z mikrofibry lub irchy. Jednak przy ich przeznaczeniu cały proces będzie uciążliwy i pragnął on nas bardzo poważnej precyzji. Dość idealnym podejściem są również polerki rotacyjne i oscylacyjne. W tym fakcie polerowanie będzie niemal intensywne i pracochłonne, natomiast wymagąją większej sztuki i badania w obsłudze. Obrotowej maszyny używają specjaliści. Polerką oscylacyjną mogą zajmować się już klienci i będzie wówczas dla nich bezpieczny sprzęt. Cięzko tym aparatem zepsuć nawet natrudniejszego lakier mimo wielkiego i długo będącego nacisku. Niestety jednak że nam będzie kupić niezwykły efekt jeśli szuka o auta stare, długo nieużytkowane, wypłowiałe. Wymienionych polerek przyjmuje się zarówno do pastowania woskiem.
Jeśli sami nie możemy dostać oczekiwanego efektu, najlepiej wyrazić swój pojazd w dłoni profesjonalistów. Usuwanie lekkich zarysowań papierem ściernym to koszt od 300zł, a cena chce w pełnej skali od ilości auta, czyli z wartości polerowanej powierzchni. Niestety mechniczne polerowanie niesie ze sobą te wady. Jeśli auto zostało kiedykolwiek obite, polerka lakieru zdecydowanie odsłoni stare uszkodzenia auta. Zwłaszcza jeśli szuka o elementy spotykające się w ziemiach maski, zderzaka.
Pamiętajcie, że pewna kondycja lakieru samochodu, zależy głównie z codziennej opiek i dbania o niego. Nie należy mieć się nim właśnie sezonowo. Warto kierować uwagę na temperaturę powietrza gdy myjemy auto, czynniki pogodowe i substancje, które potrafią dotykać karoserii swego pojazdu. Dbanie o samochód to przecież wielka niekończąca się opowieść z wieloma elementami. Warto jednak nad nim robić, ponieważ efekt końcowy zdecydowanie nam toż wynagrodzi. Czysty, zadbany i wypolerowany lakier z pewnością dodaje guście i grupy i podnosi realną wartość samochodu. Do ostatniego urokliwe i lśniące auto przygotowane do wiosny auto da się na trasie. Najlepsze kosemtyki do auta zlokalizujesz na części. Pasty polerskie, pasty do korekty, woski i dużo innych.
zobacz również Jak polerować lakier samochodowy po zimie